Samsung Omnia 7 MMS Fix

| 14. juni 2011 | 24 Comments

03profileselectionDer er mange som har haft problemer med at deres Samsung Omnia 7 ikke kan sende eller modtage MMS’er fordi telefonen ikke sætter sig selv korrekt op.

Da dette er et udbredt problem har Samsung nu lavet en opdatering til deres Network Tool så man skulle kunne vælge en passende profil.

Hent Network Tool her

Kilde: Wmpowerusers

Note: Jeg har ikke selv en Samsung Omnia 7, så har ikke haft mulighed for at prøve det selv. Skriv meget gerne en kommentar nedenfor om det virker for dig.

Tags: , , ,

Category: Tips & Tricks

Comments (24)

Trackback URL | Comments RSS Feed

Sites That Link to this Post

  1. pirate bay | 27. april 2014
  1. Allan siger:

    Det ville da være lækkert! Har selv en Omnia 7 og har ikke kunne få MMS til at virke. At 3 så slet ikke ved den slags er ret skuffende (når jeg har købt den gennem dem).

  2. Rita siger:

    Jeg kan ikke få lov til at downloaded den omtalte fil igennem Zune. Skal jeg finde den på marked?
    Jeg ville elske at kunne sende MMS’er igen :-)

  3. Mads siger:

    Har du prøvet at gå ind på siden her på din mobil og trykke på linket direkte fra din mobil?

  4. Jesper Hansen siger:

    Nu har jeg heller ikke Omnia 7, men derimod LG Optimus 7 og tænker at problematikken er den samme og at samme løsning fungerer til begge. Det var ihvertfald lidt af en opgave at få Optimus 7 til at sende MMS.

  5. Mads siger:

    Ok? Jeg har Telmore og LG Optimus 7 og er ret sikker på min bare virkede fra start?.
    I hvert fald kan jeg uden problemer sende/modtage MMS’er i dag.

    Jesper, hvad gjorde du for at få din til at sende MMS’er?
    Tænker at jeg kunne smide en lille artikel om det på siden her så andre kan få glæde af det.

  6. Rita siger:

    Det har jeg lige forsøgt, og der kom ikke andet frem end muligheden for at vælge et andet netværk, så jeg ved ikke hvad jeg skal gøre nu. Men jeg venter lige til jeg kommer helt over til 3, så må de kunne hjælpe mig :-)

    For øvrigt. Jeg elsker jeres mobile siden, dejlig overskueligt at finde rundt på :-)

  7. Mads siger:

    @Rita

    Som nævnt har jeg ikke selv en Omnia 7 så ved ikke helt hvad du ellers skal gøre andet end at prøve at vælge den profil der nu passer til din udbyder.
    Du må endelig vende tilbage når du kommer længere så vi ved hvordan det gik :)

    Mht. mobil siden – tak. Det er lige præcis det der er meningen så dejligt at du har den oplevelse.

    :)

  8. Jesper Hansen siger:

    @Mads
    Det gør jeg lige!!
    Har dog kun gjort det den ene gang, men kan da beskrive hvordan jeg gjorde.

  9. Mads siger:

    @Jesper
    Mange tak, du kan bare sende det til mig via “Kontakt” her på side hvis det er. Så laver jeg en lille artikel om det. Du får fuld kredit selvfølgelig, så skriv også lige hvis du vil have et link i bunden af artiklen :)

  10. Jesper Hansen siger:

    Har lige erhvervet mig en Omnia 7 også…ingen problemer med MMS. Kan være fordi den er købt hos 3.dk og selvom jeg er 2nd ejer af mobilen har jeg også 3.dk :-)
    Lækker mobil ellers.

  11. Mads siger:

    @Jesper – Super og tillykke med den :)

  12. Rita siger:

    Så har jeg fundet løsningen på mit MMS problem. Det virker kun når jeg sim-kortet i fra 3.
    Så ved jeg det til en anden gang :-)

  13. Rasmus siger:

    Jeg har købt en Samsung Focus fra USA og har BiBob abonnement, jeg hentede denne ting inde i Samsung Zone og valgte telenor over netværk. Virker perfekt.

  14. Thomas Bundgaard siger:

    @Rasmus

    Gjorde du noget specifikt for at få det til at fungere?

    Jeg har forsøgt stort set alt, men det vil sgu ikke på min Omnia.. det er også med BiBoB.

  15. Mads siger:

    @Thomas

    Har ikke selv hverken BiBoB eller Omnia, men har du prøvet at snakke med BiBob om det?
    Du er sikker på du har alle opdates til din Omnia?

  16. Rasmus siger:

    Inde i networking profile satte den sig på telenor, så gik jeg ind i settings -> celluar -> add apn/edit apn og skrev mms.bibob.dk og gemte, så genstartede jeg og det hele virkede :3

    Nu er jeg skiftet til oister… og jeg kan godt gå på nettet men ikke sende eller modtage mms.

  17. Thomas Bundgaard siger:

    @Mads

    Der er kommet en firmwareupdate nu her, men jeg kan ikke forestille mig det gør noget. Problemet er så vidt jeg ved, at Bibob kører på Telenors netværk men bruger andre gateways mv.

    @Rasmus

    Jeg har netop prøvet at tilføje mms.bibob.dk som APN, men den siger med det samme “Can’t send message Try Again” :(

  18. Jørgen Brix siger:

    Yiiihaaaa….

    Så fik jeg endelig MMS til at virke på min kones Omnia-7 fra 3!!
    Jeg gjorde egentlig ikke så meget, men noget i denne stil:
    – Gå ind i “Network profile” fra Samsung
    – Skift til en anden operatør (Telenor NO)
    – Prøv at sende en mms (det fejlede)
    – Skift tilbage til 3.dk
    – Prøv at sende en MMS – det lykkedes :-)

    Der var også en enkelt reset lagt ind et sted og jeg prøvede også at slå automatisk profil fra, men jeg tror nu ikke at det havde nogen betydning.
    Den fejlende afsendelse af en mms var sikkert også uden betydning, men wtf – nu virker den… :-)

  19. rasmus siger:

    @thomas

    Genstartede du tlf efter at havet tastet info ind?

  20. Rasmus siger:

    Fedt, jeg skrev en mail til oister og de valgte at åbne op så jeg kan bruge 3’s apn. Nu skulle jeg bare skrive data.tre.dk inde i apn indstillinger, behøver ikke engang network profile :) mms og net virker. GLAD NU :)

  21. Jeg har også længe bøvlet med min LG Optimus 7 med Lebara (Telenor’s net) for at få MMS til at virke, og endeligt er det lykkedes.
    På LG’s apps store hentede jeg Network Setup. Valgte Telenor DK’s Network profile og genstartede. Så nu virker det.

  22. Stjernekrigeren siger:

    Husk at i skal have slået “Roam” til under “Data roaming options” i menuen “Mobile Network”. Det ikke nok bare at være på det et trådløst netværk.

    Hvis det stadig ikke virker så slå jeres trådløse forbindelse fra og kun have 3G nettet tændt.

    MMS bliver ikke sendt over internettet, men via 3G netværket.

  23. Jeg havde ligeledes problemer med Oister og MMS’er, men de er nu løst efter at jeg ringede ind og fik lukket op for, at jeg kan bruge 3’s APN i stedet for Oister’s. Det tog ca 5 minutter efter jeg havde lagt på før det kørte, men nu spiller det hele til gengæld.

Leave a Reply