Nu vil Microsoft sætte gang i salget af Windows Phone

| 13. september 2011 | 2 Comments

Windows Phone har fra start haft det problem at de sælgere der står rundt omkring i butikkerne kun kender til Android og iPhone. Derfor vil de ikke sælge dig andet.

Jeg har selv prøvet at spørge efter en Windows Phone telefon i en 3 butik, det var sidste år hvor de LIGE var udkommet. Sælgeren sagde at Windows Mobile ikke var godt, og at jeg var bedre tjent med en Android – fordi dem solgte de så mange af. Hmm, bare fordi de sælger mange gør det jo ikke til en god telefon. På det tidspunkt havde jeg rent faktisk en Android og måtte så pænt forklare hende at Android var det jeg prøvede at komme væk fra og at Windows Mobile ikke var Windows Phone. Facepalm!

Nu ser det ud til at Microsoft har tænkt sig at gøre noget ved dette.

Microsoft is advertising for Retail Marketing Managers in European countries like UK, Belgium, Denmark, Finland, Ireland,Norway, Spain,Italy,and the Netherlands with the aim of boosting Windows phone 7 sales there.

The managers would be tasked with “communicat(ing) the value of a Windows Phone through RSP advocacy, in store merchandising and online experience.”.

The news comes on the back of Achim Berg, corporate vice president of Windows Phone Marketing saying the company was training “hundreds” of salesmen worldwide to demonstrate the OS.

Retail is felt to be one of the weakest areas for Windows Phone 7, with sales staff turning away even customers who already express a preference for Windows Phone.

Lad os håbe dette kan få sat lidt skub i salget af Windows Phone i Europa. Nå ja, vi skal selvfølgelig have lidt nye Windows Phone 7.5 telefoner at sælge først :P

Kilde: Wmpoweruser

Tags: , , , ,

Category: Windows Phone Nyheder

Comments (2)

Trackback URL | Comments RSS Feed

  1. Jesper Hansen siger:

    Tror desværre det er meget generelt og gælder både for 3, telia, TDC, osv. Men har ikke så meget med wp7 at gøre eller styresystem på mobiler i det hele taget. Butiksansatte i eksempelvis 3, Telia, Telenor er jo oplært i abonnementerne som produkt og ikke hverken hard eller software delen. Spørg en sælger hvilken cpu der sidder i SGS ll, skærmstørrelsen på en sensation, Ram mængde i Desire eller Android version i SE Arc og de kan ikke svare på et eneste af spørgmålene. Selvfølgelig er der undtagelser hvor sælger rent faktisk har mobiler som interesse, men det er de færreste. Og i sidste ende….hvor meget service kan man forlange fra ufaglært personele , til mindstelønnen – med kun et ugekursus i abonnementer ;-)

  2. Mads siger:

    Men altså så må de jo bare på et kursus i Windows Phone og have at give at de score en lille bonus for hver WP de sælger.
    Samtidig fortæller man dem at de ALDRIG må nævne Windows Mobile :P

Leave a Reply