Smoked by Windows Phone i Danmark

| 8. maj 2012 | 20 Comments

Vi har tidligere skrevet om disse “Smoked by Windows Phone“-events (eller hvad vi skal kalde det). Alle de tidligere har dog foregået i det store udland.

Nu indtager “Smoked by Windows Phone”-eventet så også Danmark fra Telia’s butik på Strøget i København.

Microsoft har også netop afsløret kampagne statistikker for “Smoked by Windows Phone” og de er ret så imponerede i følge Wmpoweruser.com

Læs mere på WindowsPhone.com

Tak til Benny for tippet.

Tags: , ,

Category: Windows Phone Nyheder

Comments (20)

Trackback URL | Comments RSS Feed

  1. Alf Lenni Erlandsen siger:

    Sorry to say, men f%%% hvor er han lame ham MS dooden. Det ku de ha gjort bedre. Jeg tror ikke denne scheme virker i Danmark, selvom jeg ville oenske at den gjorde. Det er for Amerikansk.

  2. Mads siger:

    Hehe, nu du siger det, så burde man nok her i Jantelovens Danmark have lavet den modsatte kampagne, hvor man fremviste for lille og forslået Windows Phone er og hvor lidt den kan osv osv. Så skulle du se danskerne gå amok, det er jo synd for det lille OS :P

  3. Jacob Nørgaard siger:

    Bliver folk der rent faktisk vinder over Windows phones så også afvist som i andre lande? Der er jo masser af eksempler på de decideret svindler og afviser folk der rent faktisk vinder.

    Næh du, en test der er skræddersyet til ens eget produkt, den vinder man ingen respekt på. Nærmere det modsatte, hvilket er synd, for Windows Phone er faktisk ganske okay!

  4. Er glad for det kom til DK.

    Mere reklame er altid godt.

    Tror ikke Jacob Nørgaard har set videoen :)

  5. Alf Lenni Erlandsen siger:

    @Jacob: Ser gerne nogle links til “alle” de sager om snyd du snakker om. Der har vaeret en stor sag med en techblogger som bevidst ville fucke med dem. Han fik da efter lidt brok dog ogsaa sin vilde laptop og mere til. Saa…… Overdrivelse fremmer forslaaelsen? ;)

  6. Alf Lenni Erlandsen siger:

    @Mads: Det er en fed nok kampagne, for det giver jo mening at have de her tests. For almindelige folk er jo ret langsomme til at bruge deres laggy Wildfire og Galaxy telefoner. Men… de burde have lavet det lidt mere nede paa jorden herhjemme. Desuden, hvem gider at bliver set i en telebutik? Fandme ikke mig. Har ikke vaeret i saan en siden jeg var 20. Thank god for the internet.

  7. Jacob Nørgaard siger:

    @Stefan og @Alf

    Første link på simpel google søgning:

    http://news.cnet.com/8301-17852_3-57404534-71/smoked-by-windows-phone-all-smoke-and-mirrors-some-beef/

    Flere eksempler og info om at testen er skræddersyet til at sørge for Windows Phone vinder – og så gør den det jo alligevel ikke altid.

    Og det med at en techblogger bevist ville fucke med dem? De fik jo bare en smagsprøve på deres egen metode. Sådan er det, når man spiller lidt for smart. Der er altid nogen der er smartere.

  8. hyperbole siger:

    Det kan jo ikke komme som nogen overraskelse at “smoked by windows phone”-kampagnen søger at stille MS & Nokia i det bedst tænkelige lys. Naturligvis fokuserer man på produktets stærke sider og naturligvis søger man at undgå sammenligninger på de områder, hvor WP står svagt. Det tror jeg såmænd de fleste forbrugere er klar over. Hvis ikke, så står vi i hvert fald med et oplysningsprojekt af dimensioner.

    Ser vi på den som kampagne, så er den modig. Ligegyldigt hvor meget du skræddersyer og forbereder dig, så er man særdeles udsat, når man sådan går i direkte dialog med forbrugerne. Et uheldigt sammentræf af omstændigheder og reklamen vil straks slå over i det modsatte. Den kunne let gå “viral” for præcis det modsatte, men det har den indtil videre ikke gjort.

    Derfor synes jeg også, at den fortjener respekt. Så meget respekt, som en marketingkampagne kan fortjene – langt mere end diverse højst kontrollerede kampagner for Apple, Samsung, HTC osv. osv. og langt mere end MS’ andre pinagtige forsøg:

    Update: Video var blevet fjernet fra Youtube af brugeren, så har fjernet den embedded video.
    http://www.youtube.com/watch?v=fZNM4QmN-aY
    //Mads

  9. hyperbole siger:

    så, ja:
    – jeg tror, at kampagnen har en positiv effekt – også i DK; den viser produktet og får forbrugere til at forholde sig til noget, de ellers ikke ville forholde sig til, og sætter tilmed rammerne for en ‘leg’, man også kan lege derhjemme med venner og bekendte (har hørt om flere, der legede “smokede by WP”, når de skulle vise deres Lumia800 frem). Om WP så faktisk er den hurtigste er alle, er ikke det afgørende – så længe at WP overvejende “vinder”, så er det fint.

  10. @Jacob,

    Nu er et random google link til en random news site som har skrevet en artikel ud fra en enkelt persons statement, som alligevel ikke kan bevises – ikke meget at komme med.

    I diverse videoer viser de da folk som vinder, så der har du lidt svaret på dit eget spørgsmål “Bliver folk der rent faktisk vinder over Windows phones så også afvist som i andre lande?” . Der er utroligt mange folk som er dårlige tabere, så no difference here. Reglerne er jo sat, og hvis du troede de var sat tilfordel for android eller apple så er det da en smule naivt. (Du behøver jo ikke selv deltage i det)

    Jeg er enig i Hyperboles indlæg.

  11. Jacob Nørgaard siger:

    @Stefan

    Ud fra din (og Hyperboles) logik kan enten Apple eller Google (vel reelt nærmere HTC/Samsung etc) så lave en lignende event, hvor de “smoker” andre mærker. Det er jo bare at lave testen så de vinder “for det meste”.

    I så fald er det efter min mening omsonst at lave testen. Den vil være uden reel virkning.

    Det, samt det faktum at hurtigt ≠ godt. I regner vel heller ikke McD for at være det bedste, bare fordi maden laves hurtigt?

  12. @Jacob
    Hvornår er det et “faktum” at hurtigt ikke er godt?

    Det kommer så sandelig an på hvad der snakkes om.

    Så når du vil ind på facebook eller en tilfældig website så har du det bedst med at der går så lang tid som muligt før du kan komme til at lave det du vil på den specifikke website? Hurtigt er dårligt?

    Er så en 2MB forbindelse er bedre end en 100MB forbindelse ifølge din logik?

    Nu spiller hastighed en ekstremt stor rolle i smartphone verdenen, ingen gider sidde og vente på noget.

    Du burde lave lidt flere “simple google søgninger” Android fik nu faktisk lave en reklame på et tidspunkt som gjorde grin med Iphone. Selvfølgelig kan de andre firmaer lave lignende ting.. det er deres business.

    Smoked by Windows Phone er en reklame kampagne/stunt.. dont make it something else

    Et citat som passer meget godt her:
    Live fra Bremen

    Så la da vær’ !

    /Out, dette er ikke en forum post så videre nyttesløse forsøg på argumentering vil ikke blive besvaret(af mig i hvertfald).

  13. hyperbole siger:

    @Jacob Nørgaard:
    “I så fald er det efter min mening omsonst at lave testen.”

    Ja, omsonst hvis du forventer objektiv data, men nu er det jo heller ikke det, der er tale om. “Smoked by WP” er en reklamekampagne og det er på det grundlag, at den skal vurderes.

    Den skal tages lige så seriøst som denne – hverken mere eller mindre:
    http://www.youtube.com/watch?v=nCgQDjiotG0

  14. Jacob Nørgaard siger:

    Stefan, naturligvis er hastighed en FAKTOR. Men f.eks. kan du jo lynhurtigt få informationer i tekstform, men jeg tvivler på du ikke foretrækker lidt mere end tekst. Interfacet må også godt se attraktivt ud, brugeroplevelsen må godt være intuitiv etc.

    Hvis det kun drejede sig om rå fart, var der jo ingen grund til at lave en brugerflade til en behagelige oplevelse. Der er jo ikke uden grund, at f.eks. Microsoft har ret skrappe krav til hvilken hardware der sidder i telefoner med Windows Phone. Det gør det muligt at – som Apple gør det – skræddersy softwaren bedre til hardwaren og klare sig med langsommere CPUer etc., men stadig give en fornuftig oplevelse, end en måske langt hurtigere Android telefon med quad-core CPU.

    Det er i hvert fald tydeligt, at du ikke selv arbejder med udvikling af emnet, for så ville du vide, at hastighed på ingen måde er ALT. Måske for få udvalgte geeks, men ikke for mængden.

    Hyperbole, man kan sagtens lave en fed reklamekampagne uden at skulle “smoke” en modstander. Jeg har en stor skare af mobiltelefongeeks blandt min omgangskreds og flere af dem er selv ansatte som udviklere af både GUIs og mobilapplikationer. Selv dem der HAR og ER glade for Windows Phones har på ingen måde ladet denne kampagne påvirke dem. Og ja, jeg snakker primært om folk i udlandet.

    I øvrigt er Google jo smarte – de går netop IKKE direkte mod konkurrenterne i den video. De lader folk bruge fantasien selv. På den måde vil det sandsynlige udfald være, at folk der ikke bruger Chrome vil grine og prøve det for sjov. Havde det været en direkte test mod f.eks. Firefox, ville man givet miste en del mulige brugere blandt nuværende Firefoxbrugere, fordi de ville vrænge på næsen af det. Og det er den effekt, jeg er bange for Microsoft ender med at få i stedet.

    Og så helt ærligt, hvis 1 sekunds forskel på at gøre en eller anden bestemt ting er alt der skal til for at vippe ens stillingtagen til telefonkøb, så bør man nok spørge sig selv om ens prioritering er i orden. Jeg synes personligt Windows Phone er cool nok, og måske er det hurtigere end min gamle iPhone 4. Men det har stadig ikke det jeg vil have, og derfor bliver jeg ved med at bruge hvad jeg har. Uanset om jeg kunne spare måske både TREDIVE og FYRRE sekunder på en dag ved at skifte!!!!

  15. hyperbole siger:

    @Jacob Nørgaard:
    “Hyperbole, man kan sagtens lave en fed reklamekampagne uden at skulle “smoke” en modstander.”

    Ja, det kan man godt, men desværre er den slags reklamer bare yderst effektive. Et af de bedre eks.:
    http://www.adweek.com/adfreak/apples-get-mac-complete-campaign-130552

    “Men det har stadig ikke det jeg vil have, og derfor bliver jeg ved med at bruge hvad jeg har. Uanset om jeg kunne spare måske både TREDIVE og FYRRE sekunder på en dag ved at skifte!!!!”

    Så her ligger hunden altså begravet. Jamen, hvad kan jeg næsten sige. Du føler at MS kritiserer dit valg af smartphone? Prøv nu at tage det lidt let – det er jo bare en reklamekampagne.

  16. Baalberg siger:

    Læste lige disse tekstblokke igennem og giver lige mine små 5.

    Alf:
    Jeg går nu tit ind i de butikker, og der er overraskende mange mennesker :P

    Jørgen:
    Du skriver om totalt irrelevante ting i næsten hver linje – overvejet at lave en blog? evt skifte til en iphonefan side fordi det er ren whine det der – ingen respekt. Hvis du ikke kan lide kampagnen så hold op med at se den.

    hyperbole:
    Enig, det er bare en reklame kampagne. Efter jeg har set den så tror jeg nu ikke den vil blive modtaget ret meget anderledes end andre.

    Stefan:
    Hastighed er en stor faktor ja, men som du skriver det kommer an på i hvilke sammenhæng man snakker om, for i sig selv betyder den intet uden resten af funktionaliteterne. Det skal man ikke glemme.

    Jeg havde ikke lige set den kampagne før idag, men damn han er ikke specielt god ham MS manden :P det kunne godt gøres bedre.

  17. Jacob Nørgaard siger:

    Baalberg: Du læser vist som fanden læser biblen, når du kan få “Jacob” til at blive “Jørgen”. Med den tolkning kan jeg godt forstå du synes jeg skriver om irrelevante ting. Men det er tydeligt, at du overhovedet ikke har læst mine indlæg helt, og derfor kan jeg desværre ikke tage dig seriøst. Beklager.

  18. Alf Lenni siger:

    @Baalberg De “rigger” det jo ikke som saa…. De ligger ud med nogle kategorier hvor de ved at Windows Phone er staerk og hurtig (det kan ogsaa ses som et fokus punkt i en saadan kampagne). Det er der intet i vejen for. Det har intet med at “rigge” at goere.

    Statsene er ganske fair og gode: http://wmpoweruser.com/microsoft-reveals-smoked-by-windows-phone-campaign-stats-they-are-impressive/

  19. Alf Lenni siger:

    Den var til @Jacob. Sovvy.

  20. kenneth siger:

    de sku har prøvet med hvem der kan internet deling og hvem der ikke kan.. lumia smoked!!

Leave a Reply