Jeres serviceoplevelse med Nokia

| 27. maj 2012 | 14 Comments

Jeg har en Nokia Lumia 800, som jeg enlig var nogenlunde tilfreds med. Men indtil for noget tid siden, mistede jeg lige alt for Nokia.  Nå, men jeg har været så uheldig at min Nokia Lumia 800 ikke vil lade, plus der var nogle andre småting med den, så som at der var en lille fejl i skærmen og at den var begyndt at knirke oppe ven volumen knappen. Sende den derfor ind til Telecare Aalborg (Nokias samarbejdes partner) for at få den lavet over garantien. Efter 2-3 uger fandt jeg ud af, at den havde lagt 10 dage ude ved Telecare. De havde åbenbart valgt ikke at informere mig om, at den var kommet tilbage.

Da jeg kom ud for at hente min smartphone, fik jeg beskeden ”vi kan ikke lave den, der er kommet VANDSKADE i den. Og at jeg måske har OVERBELASTET den”. Hvilket er noget jeg slet ikke kan forstå! Jeg har altid haft den i det tilhørende gummi cover, og har ikke haft den på gulvet, eller i nærheden af vand der burde skade den.

Telecare kunne ikke gøre mere for mig. Ja, fik af vide at de slet ikke må røre den, når den er dømt vandskadet.

Tog kontakt til Nokia Danmark, for at høre af hvad det var for noget, og at det ikke kunne passe? Skal lige hilse at sige, at det er noget af den sag. Vi ringede til deres ”reklamations linje” der blev man bare henvist til en hjemmeside, hvorpå man skal klage. Det gjorde jeg så, men det viste sig hjemmesiden var for butikker. Ringede så til et nummer, som stod på hjemmesiden, men fik bare af vide at han ikke havde noget med det at gøre.

Ringede så til Nokia support, men de kunne heller ikke fortælle mig hvad jeg skulle gøre. Tog derefter kontakt til Amazon.de (butikken jeg har købt over), men de ville heller ikke se på den, fordi  Nokia har sagt den er skadet.

Ringede så ind til Nokias hoved kvarter i København, hvor jeg havde hørt jeg skulle spørge efter en der hed søren. Kom så endelig igennem til ham, og han er nu ved at kigge lidt på det, hvilket også er dejlig. Tror desværre bare han er mest på Nokias side.

Det jeg vil frem til med det her, er så bare om der er nogle som har oplevet det samme? Lige nu, som det ser ud, stå jeg med en Lumia 800, som jeg har givet 3500 kr. for og kan ikke få den lavet over garantien, og den er kun 4 måneder gammel. Føler mig meget uretfærdigt behandlet.

 

Her er billederne, som de har taget fra Nokia's hovedværksted. Synes ikke det ligner noget jeg har kunne gøre. Hvad mener i?

Her er billederne, som de har taget fra Nokia's hovedværksted. Synes ikke det ligner noget jeg har kunne gøre. Hvad mener i?

Det man kan se på billedet er ingangen til laderstikket, so vist er pillet ud.

Category: Windows Phone Nyheder

Comments (14)

Trackback URL | Comments RSS Feed

  1. Rande siger:

    Hej Mathias

    Det er da ærgerligt at det er sket.
    Jeg må indrømme at en væskeskade er min største frygt. Bliver din tlf. dømt dette, er der ingen officiel hjælp.
    I teorien (og praksis) skal der ingenting til førend at væskeskade kan komme(der dannes kondens); Du sveder ud af dit øre, dine håndflader er fugtige, og nok sidst men ikke mindst – Når man bærer den i bukselommen, bliver den varm (ikke mindst i denne hedebølge), og dette giver også kondens.

    Nu ved jeg ikke hvor mange mobilreparatører der er i din by, men prøv en uofficiel.
    Apple har også selv været gode til at dømme deres mobiler væskeskadet – også uden grund.
    Dette har givet masser af arbejde til de alternative butikker.

    Jeg forstår udemærket din frustration, men medmindre du eller andre der kender – der kender nogen, så tror jeg du desværre står med en dårlig sag.

    Men held og lykke med den i hvertfald

    /Rande

  2. Mathias Gren siger:

    Tak Rande, ved godt er jeg er virkelig dårligt stillet, og at jeg kan så og råbe og skrige, hvor de kan være stå og grine ad mig.
    Men synes bare de billeder af mobilen ser lidt mærkelige ud, og ligner slet ikke noget jeg/vandskade har kunne gøre?
    Ude ved Telecare, stod der en foran mig, som skulle hente sin Samsung. Han fik samme besked, om at hans mobil havde en vandskade. Han stod også bare med store øjne, og kunne heller ikke forstå det.

  3. Karkov siger:

    på billedet er det jo tydeligt at den har været i kontakt med væske, det hvide er kalk rester. så det kan ikke kun være sved. måske den har ligget på køkkenbordet eller et andet sted hvor du ikke lige har været obs på væske. men på denne side af printet ser det ikke så slemt ud, det kan jo så være at noget er kortsluttet ved lade stikket. men når de ikke en gang har lodet et nyt stik på for at teste om det var nok. Så ved de det jo ikke med sikkerhed. Det værste fejl du beskriver er nok de fejl ved skærmen som har taget skade af vandet. de har vurderet at skærm + ladestik + vask af print og evt fejl på ladekreds ikke har kunne betale sig.

    Vil sige du står meget dårligt ud fra det billede.

  4. Mathias Gren siger:

    Skal lige siges, at fejlen i skærmen er noget som altid har været der, og nu når du siger det, kunne det faktisk godt ligne en vanddråbe. Den kommer dog kun tilsyne ved grå farver. Men holder stadig på,at jeg ikke har haft den i nærheden af vand, eller andet flydende der burde skade telefonen.

  5. Jas siger:

    Jeg tror snare, at det er fingerede billeder af en anden telefon og at det er Telecare, der ikke gider lave telefonerne. Det ville i hvert fald ikke komme bag på mig.

  6. Mathias Gren siger:

    Hmm… altså Telecare havde sådan set ikke noget med den her sag at gøre, de sendte den bare videre ind til Nokia’s hovedværksted i Sverige, og det er dem der har givet diagnosen.

  7. Peter1 siger:

    Hej Matias,
    Hørte om dit problem, men har godt nok ikke nogen løsning. Vil lige oplyse om Nokias måde at se om telefonen har været fugtigt.
    Har læst at man inden samling af tlf, bruger en speciel maling, og laver en hvid prik inden i tlf. Hvis denne maling bliver udsat for fugtighed, så ændrer farven sig til enten rød eller lyserød. Ellers vil jeg sige pøj pøj.

  8. Mathias Gren siger:

    Hmm.. ja, men synes så også bare Nokia må have et eller andet ansvar i, at den skal kunne holde til så og så meget væske. Men ved ikke om det bare er mig?

  9. Brita siger:

    Det lyder godt nok surt…

    Har aldrig selv haft problemer med mine Nokiaer… De er altid blevet repereret uden nogen problemer – selv 1½ efter de er købt…

  10. ladjo siger:

    Hmmm.. Har heller ikke haft problemer med Nokias support, har altid været konstruktive og vidrebragt problemstillinger til rette vedkommende …men jeg har heller ikke haft væskeskade på nogen af mine Nokia´er…

    Vil bare igen foreslå at man tegner en elektronikforsikring hos sit forsikringsselskab, da disse dækker hele husstandens elektronik-park !
    Ja den koster lidt, men hvis man køber en 55″ fladskærm senere eller har den, dækker forsikringen også denne.

    Når det er sagt, er det jo meget svært for os at bevise hvis det er fake billeder…. Det er en lidt trist påstand at komme med i og med Telecare jo ikke har aktier i denne sag… De sender den jo netop videre til Nokia værksted i Sverige… Gad vide om det ikke også er “outsourced” ;o/
    Hvis Nokia selv bliver fanget i en sag med falsk dokumentation af denne slags vil de jo havne på fronnten af Ekstrabladet i hele EU, og det har de ikke råd til !
    Lad os nu høre hvad “Søren” finder ud af… Krydser fingre for dig og din Lumia ;o))

  11. Mathias Gren siger:

    håber jeg også :) skal også have fat i ham i dag, og høre hvordan og hvor ledes. Vis det er sådan, at der ikke er noget at gøre, for at de vil lave den over garantien, så tror jeg sgu bare jeg skruer den fra hinanden, så jeg selv kan se det.

  12. Alexander siger:

    Hey..

    jeg har ratet både Nokia samt Telecare på Trustpilot. Ikke synderligt godt.. Har nu endelig fået min telefon tilbage (en helt ny selvfølgelig).. så nu har jeg 2 stk. Lumia 800…
    http://www.trustpilot.dk/users/1010059

  13. Martin siger:

    Jeg forstår ikke hvad det er de prøver at bevise med de billeder?
    De har altså afloddet USB stikket?
    Og de billeder skulle bevise en fugtskade?
    Jeg kan ikke se hvad der skulle indikere det. På billede 1 og 2 ser det ganske vist ud som om der måske er noget korrosion på USB lodde-pads’ene, men det beviser ikke en fugtskade, det er snarere opstået pga. en fejl i loddeprocessen. Hvis det altså er det man kan se på billedet.
    Om din telefon har lidt overlast eller ej ved jeg ikke, for det kan man ikke vurdere fra billederne. Men en telefon skal naturligvis kunne holde til almindeligt brug. Det inkluderer også fugt fra hænderne, fugt fra lommen når det regner osv.

  14. Mathias Gren siger:

    Nemlig! :) Men har lige fået gode nyheder fra Nokia.. De siger at jeg godt kan regne med at få den lavet over garantien, og at der slet ikke har været tale om fugtskade. Bare mærkeligt, at det er det der står på papirene og det jeg fik af vide af Telecare. Så er måske så heldig, at jeg får den lavet.

    Går bare nu og tænker på, hvor mange der enlig er blevet “snydt” på den her måde af Nokia / andre firmaer, for jeg kan vel ikke være den første.

Leave a Reply